- Wat is de NOW-regeling (Noodmaatregel Overbrugging voor behoud van Werkgelegenheid)?
- Het Spoort 2 traject van mijn medewerker stagneert door de coronacrisis, wat moet ik doen?
- Wat moet ik als werkgever regelen nu mijn medewerkers thuis werken?
- Mag ik het vakantiegeld uitstellen om later te betalen?
- Mag ik de bonus uitkering overslaan?
- Moet ik een oproepkracht blijven oproepen en/of doorbetalen?
- Wanneer meld ik een medewerker ziek?
- Mijn medewerker wil op bezoek gaan bij familie in het buitenland, mag ik dat nu verbieden?
- Mag ik de werktijden van mijn medewerkers aanpassen?
- Mijn medewerker kan niet werken omdat hij voor de opvang van de kinderen moet zorgen. Ben ik verplicht om het loon door te betalen?
- Mijn medewerker wil niet komen werken of kan dit niet. Moet ik het loon doorbetalen?
- Mijn medewerker wil zijn geplande vakantie intrekken, ben ik verplicht hieraan mee te werken?
- Mag ik mijn medewerkers verplichten vakantie op te nemen?
- Kan ik mijn medewerkers verplichten ADV uren op te nemen?
- Ben ik verplicht om de reiskostenvergoeding door te betalen bij thuiswerken?
- Ik heb voor de coronacrisis een nieuwe medewerker aangenomen, mag ik terugkomen op mijn aanbod en deze intrekken?
- Ik heb een nieuwe medewerker aangenomen, hoe kan ik deze nu het beste inwerken?
- Hoe houd ik mijn medewerkers productief tijdens de coronacrisis?
- In verband met minder werkzaamheden overweeg ik tijdelijke arbeidsovereenkomsten niet te verlengen. Waar moet ik op letten?